Minimalizm için Meydan Okuma

Sadeleşmeye çalışma serüvenimi biliyorsunuzdur.
Şimdi tekrar kafa ütülemeyeyim.
Ütüle ütüle! derseniz,
bu link o yazıya ait; sadelik 

Ağustos'tan bu yana hatrı sayılır değişiklikler oldu hayatımda.
Sadeleşmenin bir adımı olarak 
düşünerek almak.
Lal'e "gereksiz" nedir anlatmaya çalışmak.
Evde bulunan eşyaların bize yetecek kadarını belirleyip,
diğerlerini başkaları ile paylaşmak.



Bu hiç kolay bir şey değil arkadaşlar.
Yapan, yeni yapmaya başlayanlar bilir.
Senelerdir kullandığımız ve hala kullanıyor olduğumuz
bir sürü eşyayı öyle torbalara doldurup,
çöpün yanına koymak çok mümkün olmuyor.

Onlar da faydalı birilerine ulaşsın istiyorsunuz.
Doğru insanları bulmak istiyorsunuz.
Günlük yaşamınızın içinde
evi sadeleştirmeye çalışmak bile büyük zaman alırken,
doğru kişileri bulup, eşyaları ulaştırmak da
çok zaman isteyen bir iş.

Ama yapıyor muyum, yapıyorum.
Çünkü gönül verdim :))

Neyse esas konuya gelelim.
Aslında değişim üztüne yazacaktım. 
Bir baktım yine kafa ütülemişim.
Zory.



Tam olarak 23 Ocak 2016'da telefonuma bir liste indirmişim.
Hafızada yer kalmayınca tek tek foto ayıklarken buldum.
Minimalism Challenge
Sanki ilk defa bulmuş gibi sevindim.
Ya, indirmişsin, heveslenmişsin, niye yapmıyorsun?
Ben de böyleyim işte!
Neredeyse üstünden bir yıl geçmiş o_O 

Zararın bir yerinden dönünce kar oluyor dediler.
2.kez elime geçtiği gibi,
bu sefer hiç beklemeden uygulamaya başladım.

Çünkü şu geçen 2 senede öğrendiğim.
"Mükemmeliyetçi" zihniyetten dolayı,
bir sürü şeyi başlamadan bırakmışım.

Yarım olacaksa, istediğim gibi sonuçlanmayacaksa,
kötü olacaksa, tam olmayacaksa, 
eskik kalacaksa, arada boşluklar olacaksa, 
yok düşündüğüm gibi gerçekleşmeyecekse
HİÇ YAPMAYAYIM DAHA İYİ
diye diye senelerim geçti.

Blog yazma mevzusundan örnek verirsem, en kolay şekli ile anlatmış olurum.
Bir çok yazacağım yazıyı,
fotoğraf çekemedim diye,
çektiğim fotoğrafları beğenmedim diye,
az fotoğrafla yazı yazyınlamak istemiyorum diye,
saati geç oldu diye,
günü geçti diye,
(özellikle seyahat yazıları için) tam ayrıntıları ile anlatmam lazım diye,
konuyla ilgili şunu da ekleyeyim, sonra yayınlarım 
diye diye diye yazmadım.
Yazdıklarımı yayınlamadım.
Son olarak bilgisayarın kapağını bile açmadan 
yazmaktan vazgeçmeye başladım O_O

Şu anda bile "çok uzattın Çağrı, fotoğraf koymadan yayınlayamazsın,
yazdıkça yazdın, ne koyacaksın şimdi" diye söyleniyorum.

Ama bu sefer öyle yada böyle 
vurucam kırbacı yayınlayacağım!

Bak hala konuya gelemedim.
Neyse efendim, baktım ilk gün challange offline olmak,
saat kaç olursa olsun başla dedim.
Çok şükür böylece 2.güne geçebildim :))
"Minimalism Challenge"ı yaratan kişi Anuschka Rees
Esas konusu aslında "kendi stilinize göre bir gardrop yaratmak" 
Hatta bunun üstüne bir kitabı bile var.
Ama bu mevzulara girip daha da uzatmak istemiyorum.

2015 yılına girerken "Minimalizm için bir meydan okuma listesi" hazırlıyor.
Diyorki "hep değişimden bahsediyoruz, işte onun için bir fırsat.
Minimal yaşama, sadeliğe bir adım daha yaklaşmak için,
kendiniz ile ilgili yeni bir şeyler keşfetmek için,
daha az eşya ile daha basit 
ve amacınıza yönelik bir hayat sürmek için,
artan enerji ve zamanınızı sevdiğiniz şeyler ve insanlar ile geçirmek için
Ocak ayını meydan okumaya çevirin!"



Hadi biz de 2017'de aynı amaç için üstümüzdeki ataletten kurtulalım!

Listeyi hafta hafta bloga yazıyor olacağım.
Yoksa şimdi, 30 günü birden çeviremeyeceğim için
yazıyı bitirmeden bırakıveririm :)))

İşte Anuschka Rees'in kaleminden ilk 7 gün, 
biraz benim yorumumda var tabisi. 

1. Gün: Bir günlüğüne Offline ol!
Sosyal medya, telefon, TV, haberler, gazete... enerjinizi çeken ne varsa 1 günlüğüne uzaklaşın.

2. Gün: Onbeş dakika meditasyon yap
Meditasyon stres ve asabiyeti azaltır. 
Ben de instagramda yazdıklarım için; Doorstepping Ig

Bahsettiğim 2 dakikalık meditasyon videosu;

3. Gün: Dijital yaşamını yavaşlat.
Bilgisayarınızdan gereksiz dosyaları silin, masaüstünüzü temizleyin.
Sosyal medya için temizlik 18.günde gelecek acele etmeyin :)
İsterseniz telefonunuzdaki gereksiz uygulamaları kaldırıp,
fotoğrafları ayıklayabilirsiniz.

4. Gün: Hiçbir şeyden şikayet etmeden bir gün geçirin.
Şikayet ve olumsuz düşünce kalıplarının üretkenliğe etkisi sıfırdır. 
Bugün küçük şeyler için şikayet etmeyin, 
ya kabul edip hayatınıza devam edin yada bir çözüm bulun.

5. Gün: Hayatınız ile ilgili 3-6 adet öncelik belirleyin. 
Bugün derinlere inin önceliklerinizi belirleyin. 
Minimal, basit, sade yaşam en önemlisi, 
bunu günlük rutininize nasıl ekleyeceğinizi düşünün.

6. Gün: Kendinize bir sabah rutini oluşturun.
Sabah sosyal medya veya mailleri kontrol etmek yerine,
rahatlatıcı veya enerjik bir sabah ritüeli ile başlayın.
Müzik dinleyin, meditasyon, yoga yapın, kitap okuyun...

7. Gün: Okuma Listenizi Küçültün
İnternette dolaşırken sürekli okumanız gerektiğini düşündüğünüz şeyleri
"reading list"e kaydediyor musunuz? 
Veya okumayı, yapmayı planladığınız şeylerin ekran görüntüsünü alıp saklıyor musunuz?
Bugün onları gözden geçirin, mantıklı ve gerekli olmayanları silin gitsin.

Listeyi orjinal hali ile yazdırmak için bu linke tıklayın.


Doorstepping

2 yorum:

Sade Bir Yaşam dedi ki...

Sadeleşme sürecimde beni en çok zorlayan konulardan biri, bir tanesine bile kıyamadığım her birini özenle sakladığım kızımın kıyafetleriydi... Fakat sevgili Ülkü hanımla siz vesile oldunuz da mutlulukla ihtiyaç sahiplerine ulaştılar. Yazınız mailime düşünce size de teşekkür etmek istedim :) sadeleşmek dönem dönem zorlayan fakat getirdiği sorgulamarla insana yolunu bulduran keyifli ve heyecanlı bir süreç. Sadelik ve sevgiyle kalın ^.^

Julide dedi ki...

Kendisi de bir blogger olan Ege ve Begum tarafindan yazilmis Sade adli kitabi oneririm.
Ayrica Ege'nin blogu da giyimde sadelesmede on numara.
Japonkedi.com
Sevgiler,
J

Instagram